
Het grootste verschil tussen contentcreatie en artikelmarketing is dat contentcreatie je in staat stelt om audio, video en andere marketingmiddelen te gebruiken om verkeer te genereren. Artikelmarketing is strikt gebaseerd op het creëren van inhoud van hoge kwaliteit via artikelen voor uw abonnees. Dus welke werkt goed en welke niet? Welnu, het hangt allemaal af van de verkeersbron waarop u zich wilt richten en de niche waarin u zich bevindt.
Voordelen van contentcreatie
Door een breed aanbod aan content te hebben, kun je een groter publiek bereiken. Dit omvat het tot uw beschikking hebben van audio, video en artikelen. Sommige mensen kijken liever naar video’s, anderen nemen graag audio mee op weg naar hun werk, en sommige mensen willen gewoon door artikelen bladeren om de relevante informatie te vinden.
Hoe het ook zij, AI content creationkunt u verkeer uit een breed scala aan bronnen halen. Dus als je tien artikelen schrijft, kun je er tien podcasts van maken, tien podcasts kunnen tien video’s worden, die je dertig verschillende stukjes inhoud kunnen geven.
Over het algemeen is het creëren van inhoud de beste manier om op lange termijn succes te hebben in internetmarketing. Dit komt omdat u de sleutel zelf niet beperkt tot één verkeersbron en u toegang krijgt tot een breed scala aan lezers.
Nadelen van het maken van inhoud
Het enige nadeel dat ik kan bedenken bij het maken van inhoud, is de hoeveelheid tijd die het kan kosten om verschillende formaten inhoud te maken. Maar als u bereid bent er werk en tijd in te steken, zult u op de lange termijn de vruchten plukken van het creëren van meerdere verschillende bronnen van inhoud.
Voordelen van artikelmarketing
Artikelmarketing is uiterst eenvoudig en werkt goed voor de nieuwe internetmarketeer. Wat u moet doen, is een teksteditor openen en artikelen van vijfhonderd woorden schrijven en deze in verschillende mappen indienen. U wordt beloond met zeer relevant verkeer naar uw website en u hoeft zich geen zorgen te maken over het leren van complexe systemen voor het maken van verschillende formaten van inhoud.
Nadelen van artikel marketing
Marketing van het artikel kost tijd voor u om resultaten te zien. Het is niet ongebruikelijk om tientallen, zo niet honderden artikelen te schrijven voordat u begint met het oogsten van hoogwaardig verkeer naar uw websites. Dus als u op zoek bent naar onmiddellijke bevrediging, is artikelmarketing niet iets voor u.
Ook beperkt u het aantal lezers dat u kunt bereiken met uw specifieke inhoud. U kunt geen verkeer van videowebsites of zelfs podcasts targeten. Dus als u op zoek bent naar grotere hoeveelheden verkeer, zou ik contentmarketing aanbevelen.